1e Stranddag! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Carmen Meijer - WaarBenJij.nu 1e Stranddag! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Carmen Meijer - WaarBenJij.nu

1e Stranddag!

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

11 Maart 2013 | Malta, Sliema

Dit weekend was het ongelofelijk! Zowel het weer als de dingen die ik heb gedaan!

Vrijdag avond had ik een afscheidsfeest van 1 van mijn collega's.. Heel gezellig en daarna met zijn allen stappen!
Zaterdag ben ik om 11 uur naar de kapper geweest, daarna even aan de zee gezeten vlak bij mij, en rond 3 uur ben ik met Merel, Denise, Tom en Katinka boodschappen gaan doen bij de Lidl.. een hele opgave om daar te komen haha, bus heen en zelfs met de taxi terug en met 2 tassen en een 2 literfles wasmiddel voor de deur afgezet, ideaal!
Die avond zijn we naar Joep gegaan met een groep van 15 Nederlandse mensen en zouden we pannenkoeken gaan eten (ik lasagne want ik houd niet van pannenkoeken) maar die waren volledig mislukt dus hebben we de dicht bijzijnde pizzakoerier gebeld en die heeft pizza's bezorgd. Daarna zijn we weer uit geweest! Super leuke avond gehad behalve dat er heel veel is gestolen van vrienden, telefoons en geld.. Het gebeurt hier heel vaak tijdens het uitgaan dus ik ga nu ook echt opletten wat ik mee neem.

Gisteren was de mooiste dag van mijn verblijf in Malta tot nu toe. Het was 20 graden en ik lag op het strand in mijn bikini! Kun je, je toch niet voorstellen op 10 maart? Maar het was gelukkig toch echt waar!

Nu ben ik helaas wel iets verbrand, maar ook lekker verkleurd!

Ook waren er dit weekend verkiezingen, en als er in Malta verkiezingen zijn is het chaos! Wel leuk om een keer mee te maken, want het is eens in de 4 jaar, maar je nachtrust wordt er wel door verstoord! Ze rijden hier met auto's met vlaggen uit de ramen en toeteren. Bussen vol met mensen op het dak met muziek aan. Vuurwerk, rookbommen, drank..
Er zijn 2 grote partijen tussen wie het ging, Blauw en Rood. 1 Van die partijen had al 25 jaar niet meer gewonnen, maar ze dachten dat hij dit jaar zou winnen, en dat gebeurde, dit zijn de Sociaal Democraten, dus de lageropgeleiden! En waar ik woon zijn ze voor de Nationalisten dus alle Democraten komen naar Sliema om te laten zien dat ze hebben gewonnen!

Zaterdag kon iedereen stemmen (92% van Malta stemt!!!) en zondag avond om 11 uur verwachtte ze de uitslag maar deze was 's middags al dus ik heb niet zoveel van de chaos meegekregen gisteren maar vandaag is het nog erger! Auto's die continue toeteren, veel muziek, schreeuwende mensen. Maar het is wel grappig om te zien dat iedereen op boten, auto's, vrachtauto's of bussen staat te dansen en feesten!

De leiders van de partijen geven gewoon een festival om mensen op hun te laten stemmen.... Komen wij aan met saaie debatten op de televisie...

Ik ben vanmorgen weer begonnen aan een nieuwe werkweek, maar had van 11-3 pauze dus ben ik even heerlijk gaan slapen! Ook ben ik allemaal plannetjes aan het maken voor als papa en mama komen, uit in Paceville, happy hours... misschien nog wat culturele dingen haha.

Nu ga ik weer aan het werk! Ciao! X


  • 11 Maart 2013 - 16:55

    Sacorma:

    Wat leuk Carnen. Boffen dat je zomers weer hebt! Das hier wel anders..onder nul grrrr. Pas goed op je spullen en toi toi met de voorbereidingen voor als je paps en mams komen. Duim voor nog meer zon. Enjoy! Liefs. X

  • 11 Maart 2013 - 17:38

    Papsie:

    goed verhaal Carrie

  • 11 Maart 2013 - 17:59

    Simone:

    Als ik jou zo zie krijg ik het koud, brrr.
    Maar zal bij jou wel heerlijk warm zijn, hopelijk blijft het zo een tijdje.
    Bij mij op het werk was het vandaag de hele ochtend 17* echt niet warm.
    En buiten met die wind, nou heerlijk dat jij op Malta zit.
    Succes met de voorbereidingen voor eind deze maand.
    Geniet maar weer van je werkweek.
    xxxjes Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1029
Totaal aantal bezoekers 12433

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 28 Mei 2013

Stage avontuur in Malta

Landen bezocht: