Time flies - Reisverslag uit Sliema, Malta van Carmen Meijer - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Sliema, Malta van Carmen Meijer - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

03 Februari 2013 | Malta, Sliema

Hallo, daar ben ik weer! Afgelopen dagen waren druk maar heel leuk! Ik heb veel mensen leren kennen en veel leuke dingen gedaan.

Het bowlen en uitgaan woensdag avond was heel leuk! Heel anders dan in Nederland. Vooral de Maltese mensen.. Maar het is wel heel erg leuk! Ook erg goedkoop vergeleken als ik uit ga in Deventer, zelfs de taxi's zijn goedkoop! Dus dat is heel fijn.

Donderdag heb ik eerst met Filipe en Denise op een terrasje gezeten en 's avonds gingen we naar Block 2 waar een Braziliaans meisje voor ons ging koken! Daarna moesten we om 8 uur op de school zijn waar je een romantische komedie kon kijken dus dat was ook wel heel leuk!

Vrijdag heb ik geluncht en ben ik daarna gaan winkelen met Denise en Filipe! Ik had tegen mezelf gezegd dat ik niets mocht kopen omdat het niet in mijn koffers terug past.. Helaas kon ik het niet laten en heb een clutch, hemdje, jasje en schoenen gekocht!
Die avond heeft Denise gekookt en at ik dus 2 appartementen boven die van mij! 's Avonds gingen we eerst naar Block 6 voor een pre-party en daarna zijn we gaan LOPEND naar Paceville.. Dat is bijna een half uur lopen!

Gisteren was het alweer zaterdag en heb ik overdag wat boodschapjes gedaan! Ik heb nog nooit zo lang in een supermarkt gelopen.. ik was er om kwart over 1, en om kwart voor 3 liep ik naar buiten. Het is erg groot maar de keuze is niet extreem.. Je kunt bijvoorbeeld niet gewoon een afbak stokbrood kopen, en vis/vlees id heel druk. Ook kun je beter je fruit bij een kraampje halen want dat scheelt je zo 2/3 euro.
Na het boodschappen doen heb ik even geskypt met Kim en Jolie!!! Alleen mijn internet viel uit dus dat moeten we binnenkort even opnieuw doen!
Om 17.00 moesten we verzamelen bij een meetingpoint en vanaf daar namen we de bus met een aantal leerlingen van AM Language naar de Spa in Paceville. Dit was heel leuk! Je betaald maar €5 voor 3 uur lang een zwembad, turkse hamam, stoomcabine en een sauna! Dus daar ik ga zeker vaker heen.
Die avond hebben Lani, Denise en ik bij de Pizzahut gegeten en 's avonds ben ik met Lani naar Block 2 geweest en met de mensen die daar waren hebben we de bus naar Paceville genomen om uit te gaan. Je betaalt hier 2,60 voor een dagticket dus dat is niet duur!

Vandaag is mijn laatste dag voordat mijn stage begint. Ik ben wel heel benieuwd! Ik ga zo eerst even douchen, met papa & mama skypen en daarna heb ik met 2 Nederlandse meisjes afgesproken die gisteren zijn aangekomen!
Ik heb een Frans meisje gesproken die voor mij deze stage deed, die is vandaag vertrokken, maar die zei dat het wel heel leuk was, maar dat je je wel af een toe kon gaan vervelen na een tijd omdat er niet altijd wat te doen is. Maar ik krijg in ieder geval hele leuke collega's! Vooral Rosella is heel aardig. Zij komt uit Italië maar is hier nu al sinds vorig jaar mei en wil hier blijven wonen.

Ik ben trouwens ook druk op zoek naar een appartement wat niet via Stagehuis, mijn bemiddelaar is. Want dit is zo duur en ik heb nog maar voor 1 maand gehuurd. Alleen ik hoop dat ik alles deze week rond kan hebben, want moet op tijd aangeven of ik wil blijven of ergens anders heen ga. Rosella, mijn collega, gaat per 1 maart bij een vriend in een appartement, en daar zijn nog kamers vrij! Het is een groot appartement, met uitzicht op zee, en ligt erg gelegen! Ik ga als het goed is morgen na mijn stage met haar kijken hoe het er uit ziet. Dus wie weet zit ik daar wel in vanaf 1 maart, dat zou geweldig zijn!

Het is vandaag niet zulk lekker weer, en vannacht regende het heel hard, maar het is gelukkig niet koud! Deze week wordt het sowieso iets minder. En donderdag kan het zelfs gaan stormen! Maar gelukkig zit ik dan binnen op stage en heb ik afgelopen week heerlijk weer gehad.

De tijd is heel snel gegaan afgelopen dagen, maar ik mis iedereen in Nederland wel hoor! Maar als je eenmaal bezig bent, en dingen aan je hoofd hebt denk je er niet zo over na!

Tot het volgende verslag :D
XXX

  • 03 Februari 2013 - 13:03

    Oma:

    He meisje,
    Nou dat was me wel een weekje ,niet bepaald saai te noemen,zo zie je maar hoe snel je contact maakt harstikke leuk en ook leuk omdat ze allemaal weer uit een ander land komen.
    Geniet er maar van
    Wij gaan over een week weg de camper staat al in de schuur , we hebben er zin in
    Dag carrie veel liefs dikke zoen van ons oma en opa boerderij

  • 03 Februari 2013 - 13:05

    Oma:

    O, carrie ik zag nu pas je foto, wat een leuke laarjes!!,

  • 03 Februari 2013 - 13:06

    Oma:

    Laarsjes!!! Foutje

  • 03 Februari 2013 - 13:13

    Shana:

    Hee car!

    Wat fijn dat je het daar zo naar je zin hebt en al veel leuke mensen hebt ontmoet!
    Ook leuk om te lezen hoe het daar allemaal is enzo.
    Ben erg jaloers op het mooie weer haha.

    & super leuke kleren, laarsjes en clutch!

    xxxx shana


  • 04 Februari 2013 - 19:45

    Simone:

    Lieve Carmen,

    Wat heb jij al veel mensen ontmoet in zo'n korte tijd.
    Knap gedaan hoor!
    Daardoor een hele volle week achter de rug.
    Geniet er lekker van.
    Deze week stage lopen, veel succes ermee.
    liefs
    Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 12405

Voorgaande reizen:

29 Januari 2013 - 28 Mei 2013

Stage avontuur in Malta

Landen bezocht: